Je vindt hier een antwoord op je vragen over
We willen ook onze niet-digitale en minder mobiele particulieren klanten gemakkelijk toegang geven tot onze dienstverlening. Met de KBC-Belmobiel kunnen we hen gemakkelijk bereiken, ook in gebieden waar geen KBC-bankkantoor is.
CBC voert zijn eigen commerciële beleid en neemt niet deel aan het proefproject.
De KBC-Belmobiel is een aanvulling op ons bestaande kantorennetwerk. Het is niet de bedoeling om het KBC-Belmobiel énkel aan te bieden in regio’s waar minder kantoren zijn. Over de aanpassingen aan ons kantorennetwerk communiceren we apart.
KBC zet zich in om maximaal duurzaam te zijn. De wagens zijn dan ook 100% elektrisch. In een stedelijk gebied kun je zelfs bezoek krijgen van een medewerker op een elektrische fiets.
De afspraak komt er op jouw vraag. De KBC-medewerker luistert in eerste instantie naar je behoeften en probeert vervolgens om je probleem op te lossen. Dat betekent dus niet dat we je een product willen verkopen, tenzij dat een deel van de oplossing is.
Je kunt bellen naar het speciale telefoonnummer 078/78 77 78 . De medewerker die je aan de lijn krijgt, kan voor jou een afspraak maken.
Elke KBC klant in Vlaanderen (behalve KBC Brussels) kan het nummer bellen om een afspraak te maken, maar de ervaring leert dat we telefonisch vanop afstand al heel wat zaken in orde kunnen maken. Lukt het niet, dan bekijken we samen met de klant wat de beste oplossing is. De service is niet beschikbaar als je geen klant bent of voor klanten in relatiebeheer.
De KBC-Belmobiel rijdt in eerste instantie enkel op weekdagen tijdens de kantooruren. Je kunt wel bellen voor een afspraak van 8 tot 22 uur. Bij de evaluatie bekijken we hoeveel vraag er is om ook buiten de kantooruren langs te komen. KBC Live blijft uiteraard beschikbaar met ruimere openingstijden.
De mobiel rijdt rond in heel Vlaanderen, behalve in Brussel.
We proberen altijd om je zo snel mogelijk een afspraak te geven, uiterlijk binnen de 7 dagen. Een afspraak maken voor de dag zelf is helaas niet mogelijk.
Uit veiligheidsoverwegingen kunnen we enkel een afspraak inboeken voor de klant die ons opbelt, je kunt dus niet voor iemand anders bellen. De meeste afspraken vinden plaats op het domicilie-adres van degene die de afspraak maakt, in uitzonderlijke gevallen kan dat ook op een ander verblijfsadres.
Om veiligheidsredenen kan de afspraak enkel plaatsvinden op vraag van de klant die inbelt. Een aanvrager met de juiste volmachten kan ook transacties doen voor die rekeningen waarop hij volmacht heeft.
We werken met een vast team van medewerkers. De kans is dus groot dat je eenzelfde gezicht terugziet. We kijken ook wel naar snelle service en efficiënte planning, dus we kunnen dat niet garanderen. Je kunt dus niet zelf kiezen welke medewerker je zal helpen.
We kiezen onze de medewerkers op basis van hun expertise, ervaring en klantgerichtheid. Het is niet mogelijk om een specifieke medewerker te vragen.
Nee, de medewerker kan zijn computer verbinden via de persoonlijke hotspot van zijn gsm.
Bel gerust op het nummer 078/78 77 78 . Onze collega’s kunnen je telefonisch al op heel wat vlakken ondersteunen. Tijdens het gesprek bekijkt de medewerker samen met jou wat nog nodig is. Dat kan een afspraak zijn in een KBC-kantoor, maar als je minder mobiel bent kan dan ook een afspraak zijn voor bezoek aan huis met de KBC-Belmobiel.
De medewerker kan bij je thuis geen overschrijvingen registreren (dat doen we voor de veiligheid van jou en de medewerker). We kunnen wel overschrijvingsformulieren meenemen of via een veilig manueel proces overschrijvingen registreren in het KBC-kantoor.
Momenteel is dat niet mogelijk. Je kunt je rekeninguittreksels digitaal raadplegen of per post laten opsturen tegen betaling.
De KBC-Belmobiel heeft geen cash geld aan boord en je kunt geen cash geld meegeven aan de KBC-collega (dat doen we voor de veiligheid van jou en de medewerker). Geld opnemen en storten kan enkel in een KBC-kantoor of aan Bancontact CASH-punten.
Uiteraard moeten we bij de dienstverlening van de KBC-Belmobiel rekening houden met het wettelijke kader. Toch kunnen we bij je thuis heel wat basistransacties doen via een correcte identificatie en handtekening.
Nee, als financiële dienstverlener kunnen we geen personenvervoer organiseren. We bekijken uiteraard samen welke oplossingen er mogelijk zijn.
We richten ons inderdaad op de minder mobiele particuliere klanten, dus ook slechtzienden.
De KBC-medewerker identificeert zich door zich aan te melden op het moment van de afspraak met een KBC-badge. Je herkent de KBC-collega ook aan de opvallende wagen. We komen ook alleen langs nadat jij zelf een afspraak hebt gemaakt, we komen niet langs zonder dat jij het verwacht.
Uiteraard, we passen alle identiteits- en veiligheidscontroles toe zoals we nu al doen. Dat doen we trouwens voor elke binnenkomende oproep bij KBC Live. Zodra onze medewerker bij jou thuis is, controleert die jouw identiteit.
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de medewerker zich correct kan identificeren (afspraak, badge, wagen). Maar wees zelf ook voldoende kritisch, stel vragen als je twijfelt en laat de persoon niet binnen als je het niet vertrouwt. Bel ook zeker naar 078/78 77 78 als je twijfels hebt.