Je reisverzekering
- Verzeker je voor 1 reis of voor al je reizen gedurende 1 jaar
- Stel zelf je pakket samen met verschillende opties
- 24/7 bijstand en schade-aangifte, overal ter wereld
Nooit dubbel verzekerd: Tijdens je simulatie in KBC Mobile of KBC Touch tonen we je waarvoor je al verzekerd bent. Zo kun je zelf beslissen welke verzekeringen nuttig zijn voor jou.
Stel je verzekering samen met deze opties
Stel zelf je verzekering samen met deze opties
Wat is een reisverzekering?
Met een reisverzekering ben je verzekerd voor schade op reis. Wordt je bagage gestolen of word je opgenomen in het ziekenhuis? Of moet je je reis annuleren door het overlijden van een familielid? Met een reisverzekering hoef je je geen zorgen te maken over de financiële gevolgen als er je iets overkomt.
Voor wie is een reisverzekering nuttig?
Ga je graag op reis of maak je al eens citytrip? Dan biedt een reisverzekering je de nodige bescherming. Ga je op reis met je gezin of met vrienden? Je kunt tot 10 personen opnemen in je verzekering, ook als die niet bij je inwonen.
Tijdelijke of doorlopende reisverzekering?
Je reisbijstandsverzekering vergoedt onder andere de kosten van je
- Ziekenhuisopname
- Repatriëring
- Gedwongen verlengd verblijf
- Overkomst van familieleden
Wel verzekerd
Een verzekering bijstand personen dekt onder andere je medische kosten in het buitenland
- Hospitalisatie, repatriëring, gedwongen verlengd verblijf, overkomst van familieleden, ...
- Ziektekosten in het buitenland tot 500.000 euro per persoon
- De Verzekering bijstand personen geldt wereldwijd
Niet verzekerd
- Verwikkelingen bij zwangerschap na de 6e maand en bevallingskosten
- Verwikkelingen of verergeringen van een bestaande ziekte als je de voorgeschreven behandeling niet hebt gevolgd
- Betaalde of winstgevende sportbeoefening, trainingen inbegrepen
- Deelname aan extreme outdooractiviteiten waarbij de omstandigheden of de moeilijkheidsgraad een potentieel levensgevaar inhouden (basejumpen, heli-skiën, wrakduiken, …)
Dwingen medische, professionele of persoonlijke redenen je om jouw reisplannen te annuleren of vervroegd terug te keren? Dan vergoedt je annuleringsverzekering de extra kosten die je moet maken of die je niet op een andere manier kunt recupereren.
Wel verzekerd
De volgende gebeurtenissen zijn een geldige reden om je reis te annuleren of vroegtijdig terug te keren:
- Gezondheidsredenen: bijvoorbeeld ziekte, ongeval, overlijden
- Studies en werk: bijvoorbeeld herexamen, ontslag
- Overheid en reisformaliteiten: bijvoorbeeld je wordt opgeroepen als jurylid
- Gemist vertrek van vliegtuig, boot of trein: bijvoorbeeld een onverwachte vertraging van minstens 48 uur van het geboekte vervoer
- De annuleringsverzekering geldt wereldwijd
Niet verzekerd
- Gebeurtenissen waarvan je al op de hoogte was toen je de reis boekte of de verzekering sloot en die maken dat de annulering niet onverwacht is
- Verwikkelingen of verergeringen van een bestaande ziekte die je kunt beschouwen als een normaal verloop van de ziekte en die bekend waren op het ogenblik dat je de reis boekte
- Epidemieën
Je telefoon raakt beschadigd of je camera wordt gestolen? Met deze bagageverzekering ben je verzekerd tegen diefstal, beschadiging van je bagage of verlies door de vervoersmaatschappij.
Wel verzekerd
De volgende gebeurtenissen op reis zijn verzekerd
- Diefstal met geweld of bedreiging of met braak uit een voertuig of uit je verblijf
- Beschadiging of vernieling door een plotse en onverwachte gebeurtenis, zoals een aanrijding
- Niet of beschadigd afleveren van bagage door de vervoersmaatschappij
Niet verzekerd
- Schade louter door gebruik
- Schade door reiniging, bewerking of herstelling
- Schade die je zelf met opzet hebt toegebracht
- Schade als gevolg van een betaalde of winstgevende sportbeoefening, trainingen inbegrepen
Word je het slachtoffer van een ongeval op reis? De verzekering reisongevallen zorgt voor een vergoeding bij blijvende letsels en bij overlijden.
Wel verzekerd
- Vergoeding bij blijvende letsels en bij overlijden
Niet verzekerd
- Ongevallen door deelname aan extreme outdooractiviteiten zoals basejumpen, heli-skiën of wrakduiken
- Deelname aan betaalde of winstgevende sportbeoefening, trainingen inbegrepen
Vaak gaat het plannen van een vakantie samen met het afsluiten van tijdelijke contracten. Als er onenigheid ontstaat over zo’n overeenkomst, leidt dit soms tot een juridisch conflict. Wij bieden je juridische hulp en bijstand bij geschillen met - onder andere – de plaatselijke overheid, reisorganisaties, verhuurders of andere dienstverleners. Deze kosten zijn verzekerd tot maximaal 50.000 euro per schadegeval en voor alle verzekerden samen.
Een verzekering reisgeschillen afsluiten, is enkel mogelijk als je je aanmeldt in KBC Touch of KBC Mobile. Ook je vertrouwde KBC-kantoor, KBC-verzekeringsagent of KBC Live helpen je graag verder.
Wel verzekerd
De verzekering reisgeschillen biedt je juridische hulp en bijstand op reis of naar aanleiding van je geboekte reis. De volgende gebeurtenissen zijn verzekerd
- Geschillen met reisorganisators, verhuurders, herstellers en andere dienstverleners
- Problemen met politie en overheid in het buitenland
Niet verzekerd
- Geschillen tussen verzekerde personen onderling
- Medische reizen en geplande medische behandelingen in het buitenland en de mogelijke verwikkelingen of nabehandeling in België
- Timesharing
Waar geldt de reisverzekering?
Ga je op reis naar Amerika, Rusland of Turkije? Geen probleem, ook voor verre bestemmingen kun je een reisverzekering afsluiten.
Deze kosten worden niet vergoed door onze annuleringsverzekeringen. Neem contact op met het reisbureau, de touroperator of de luchtvaartmaatschappij en vraag bij hen na of een terugbetaling, wijziging of uitstel van je reis mogelijk is. De Europese regelgeving legt de luchtvaartmaatschappijen van de Europese Unie bepaalde verplichtingen op.
Meer informatie over je rechten bij annulatie door een luchtvaartmaatschappij vind je op de website van de FOD Economie.
Deze kosten worden niet vergoed door onze annuleringsverzekeringen. Neem contact op met het reisbureau, de touroperator of de vervoersmaatschappij en vraag bij hen na of een terugbetaling, wijziging of uitstel van je reis mogelijk is. Voor pakketreizen is er een wettelijke bescherming voorzien.
Meer informatie over je rechten bij annulatie van een pakketreis door reisorganisator vind je op de website van de FOD Economie.
Je ontvangt een tussenkomst voor de bijkomende verblijfskosten als je langer dan voorzien ter plaatse moet blijven wegens ziekte of een ongeval.
De periode is maximaal 7 dagen en het verzekerde bedrag is 75 euro per dag en per persoon. Als je hebt gekozen voor de VIP-formule in de KBC-Polis voor uw Reizen of de KBC-Vakantiepolis wordt het verzekerde bedrag verdubbeld naar 150 euro per dag en persoon gedurende maximaal 7 dagen.
Als de touroperator deze kosten ten laste neemt is er geen tussenkomst van je bijstandsverzekering.
Neem contact op met de luchtvaartmaatschappij.
Meer info vind je ook op de website van de FOD Economie.
Goed om te weten
- De verzekerde personen moeten in België gedomicilieerd zijn en er hun hoofdverblijfplaats hebben.
- De verzekering bijstand personen, de bagageverzekering en de verzekering reisongevallen met extra bescherming kun je makkelijk online tot net voor je vertrek afsluiten. De verzekering reisgeschillen kun je niet afsluiten via de website.
- De annuleringsverzekering moet je minstens 1 maand voor de afreisdatum afsluiten.
- Op dit product is het Belgisch recht van toepassing.
De verzekeringen in deze polis gelden voor 1 jaar. Ze worden stilzwijgend verlengd tenzij je ze uiterlijk 3 maanden voor de hoofdvervaldag opzegt.
Voor polissen gesloten of stilzwijgend verlengd vanaf 1 oktober 2024 heb je tot 2 maanden voor de hoofdvervaldag de tijd om ze op te zeggen. Bovendien kan je als consument de polis vanaf het tweede verzekeringsjaar op elk moment opzeggen, met uitwerking na het verstrijken van een termijn van 2 maanden vanaf de dag na de indiening van de aangetekende zending, de betekening of de datum van het ontvangstbewijs.- Je tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt voor klachten. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94. Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.be, www.ombudsman-insurance.be. Je behoudt evenwel steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.
Voor een offerte van de KBC-Polis voor uw Reizen kun je terecht op onze website of bij je expert verzekeringen.
De KBC-Polis voor uw Reizen is een product van KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België
BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB
Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (KB 4 juli 1979, BS 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België.
Een onderneming van de KBC Groep