aangifte schade

Schade aangeven

Een ziekenhuisopname, auto-ongeluk of schade aan je woning aangeven? We helpen je graag, op elk moment. En je kiest zelf welke manier je het best past.

Geef nu je schade aan in KBC Mobile
Geef nu je schade aan in KBC Touch

Hoe een ongeval of schade aangeven?

1. Op je smartphone met onze gratis app KBC Mobile

Dat kan op verschillende manieren

  1. Tik op het Kate-icoon rechtsboven. Zeg of typ dat je een schadegeval wilt aangeven. Kate helpt je doorheen het proces.
  2. Tik op het menu ‘Mijn KBC’. Tik op de verzekering die je wilt gebruiken. Vervolgens kun je je schadegeval aangeven.
  3. Tik op het menu ‘Mijn KBC’, scrol naar onder en tik op de link ‘Alle contacten’. Tik vervolgens op ‘Schade of hospitalisatie aangeven of je dossier opvolgen’.

2. Op je pc of tablet met onze gratis app KBC Touch

Meld je aan in KBC Touch en kies het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin, Voertuig of Onderneming. Kies daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.

Geef nu je schade aan in KBC Mobile
Geef nu je schade aan in KBC Touch

3. Bij je verzekeringsagent

Je vertrouwde KBC-verzekeringsagent helpt je graag bij de opening van je schadedossier en de verschillende stappen in de schadeafhandeling.

Zoek je KBC-verzekeringsagent

4. Bel ons 24/7 op +32 (0) 16 24 24 24

Contacteer je verzekering

Is je KBC-verzekeringsagent niet bereikbaar of heb je voor je schadegeval onmiddellijk en dringend bijstand nodig, dan kun je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terecht bij ons callcenter.

Moet je naar het ziekenhuis? Lees dan hier hoe je je hospitalisatie aangeeft.

Bezorg deze informatie aan je contactpersoon

Om je zo goed mogelijk verder te helpen, hebben we dit van je nodig

  • De datum waarop je schade leed of van je ongeval
  • Een korte omschrijving van de schade: waterschade, glasbreuk, schade door brand, …
  • Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen

Geef die informatie door met onze apps KBC Mobile of KBC Touch, of bezorg ze aan je verzekeringsagent of aan ons callcenter op +32 (0) 16 24 24 24.

Bij een verkeersongeval

Bezorg ons zo snel mogelijk

  • Het ingevulde Europees aanrijdingsformulier
  • Het nummer van het proces-verbaal
  • Een kopie van je verklaring aan de politie

Kwetsuren?

  • Raadpleeg een arts
  • Ben je niet naar de spoeddienst geweest, ga dan naar je huisarts
  • Bewaar de medische attesten, maak een kopie van alle dokters- en apothekersrekeningen en een overzicht van alle kosten
  • Kreeg je het ongeval op weg van en naar het werk, breng dan je werkgever op de hoogte

Word je gedagvaard voor de politierechtbank?
Bezorg ons

  • Een kopie van de dagvaarding
  • Naam en adres van je advocaat, als je al weet welke advocaat je wilt
  • Kopie van de vaststelling van overtreding (die ontvang je per post na de overtreding)

Onze verzekeringsagenten staan altijd voor je klaar!

Bij een ongeval of bij schade is er altijd een KBC-verzekeringsagent in je buurt die je persoonlijk begeleidt bij je aangifte. Ook als je je verzekering bij ons digitaal hebt afgesloten.

Ook Kate helpt je met je schadeaangifte

Wil je schade of een hospitalisatie aangeven? Vraag dan gerust aan Kate, je digitale assistent in KBC Mobile, om schade aan te geven.

Stel je vraag aan Kate

In deze demo leer je hoe je in KBC Mobile schade aan je wagen aangeeft als je een omniumverzekering hebt. Schade aan je wagen aangeven - omniumverzekering - KBC Bank & Verzekering

In deze demo leer je hoe je in KBC Mobile de schade aan je wagen aangeeft na een aanrijding met een ander voertuig. Schade aan je wagen aangeven - aanrijding met voertuig - KBC Bank & Verzekering