Veelgestelde vragen over KBC MoveSmart voor je leasewagen


Net gestart met KBC MoveSmart voor je leasewagen? Of al even aan de slag? Je vindt hier een antwoord op je vragen.

Algemeen

Handleidingen voor KBC Movesmart:

Handleiding voor de extra dienst 'MoveSmart' in KBC Mobile:

 

  1. Ga naar het aanmeldscherm en klik onderaan op "Wachtwoord vergeten?"
  2. Vul je e-mailadres in en klik op "Wachtwoord herstellen"
  3. Je ontvangt een mailtje met een tijdelijk wachtwoord waarmee je opnieuw kunt aanmelden
  1. Klik rechts bovenaan op "Profiel"
  2. Klik rechts bovenaan op "Wachtwoord wijzigen" en pas je wachtwoord aan.

Goed om te weten:

Het wachtwoord bestaat het best uit 8 karakters, waarvan 1 cijfer en 1 hoofdletter. Het mag geen gegevens van jezelf bevatten, dus geen voornaam, naam, geboortedatum of naam van je bedrijf.

Het mobiliteitsplan van je werkgever bepaalt het budget waarop je recht hebt, en of je zelf een eenmalige bijdrage kunt doen. Aan het mobiliteitsplan is ook een car policy gekoppeld die bepaalt welke soort wagens je kunt kiezen.

Offertes en bestellingen

  1. Klik in het startscherm op "Mobiliteit".
  2. Scroll naar beneden en klik op "Offerte auto".
  3. Selecteer een mobiliteitsplan en pas je looptijd of het aantal kilometers aan als je werkgever dit toelaat. Klik dan op 'Doorgaan'.
  1. Klik in het startscherm op "Mobiliteit"
  2. Op je mobiliteitsscherm vind je al je offertes terug. Zowel je zelfgemaakte offertes, als de offerties die aan je voorgesteld werden.

Je offertes zijn hier 30 dagen zichtbaar.
Vind je je offerte hier niet terug? Stuur dan een mailtje naar contact@kbcautolease.be.

Wil je een wagen bestellen? Ga naar je gekozen offerte en klik links onderaan op "Goedkeuren". Je vlootverantwoordelijke doet een laatste check en bestelt dan je wagen.

Wil je een offerte annuleren? Ga naar de offerte en klik op "Verwijderen".

Het is belangrijk dat we voor jou de juiste wagen met de juiste prijs en kortingen bestellen. Zo sta je niet voor onaangename verrassingen wanneer je je wagen gaat afhalen. Daarvoor hebben we de dealerofferte nodig. Laad die daarom altijd op in KBC MoveSmart alvorens je wagen te bestellen.

Hoe? Je laadt je dealerofferte op in het scherm "Accessoires en kortingen", onderaan in het deel "Kortingen". Let erop dat je altijd een van de toegelaten bestandstypes gebruikt (.pdf, .jpg of .png) en vermijd speciale tekens in de bestandsnaam alsook punten of streepjes.

Lukt het opladen niet? Stuur een mailtje naar onlinesupport@kbcautolease.be.

Je kunt een wagen nemen die boven het maximale budget zit door zelf een eenmalige bijdrage te betalen. Let wel, dat kan alleen wanneer je werkgever dat ook toelaat.

Klik daarvoor op het potloodje onder het leasebedrag.

Vind je de wagen van je keuze niet terug in de getoonde lijst, dan kan dat twee oorzaken hebben:

  • Deze wagen is niet toegelaten volgens het mobiliteitsplan van je werkgever
  • Het een zeer nieuw model waarvan we nog niet alle gegevens hebben om een volledige offerte op te maken

In KBC MoveSmart worden enkel de opties en packs getoond die complementair zijn met een bepaald model.

Als er in je dealerofferte toch een optie of pack wordt getoond dat je niet kunt selecteren in KBC MoveSmart, mail dan naar contact@kbcautolease.be.

KBC MoveSmart houdt automatisch rekening met de standaard klantenkorting van je werkgever, daar hoef je niets extra voor te doen.

Bij bepaalde modellen zijn er soms kortingen en promo's bij de packs of opties die je kunt aanklikken, maar waar jouw werkgever misschien geen recht op heeft. Controleer daarom altijd of je er wel recht op hebt, bij je wagenparkbeheerder of in je dealerofferte.

Uitzonderlijk kan een dealer je nog een bijkomende korting toestaan die je nergens kunt aanklikken. Die korting kun je invoeren op het scherm "Accessoires en kortingen" door op de knop "Extra korting toevoegen" te klikken.

Op de pagina Mobiliteit vind je al je offertes. Vink de offertes aan om ze met elkaar te vergelijken.

Het is mogelijk dat je werkgever voor de verzekering of brandstof van zijn vloot een contract met een andere leverancier heeft afgesloten. In dat geval proberen we met onze offerte de totale prijs te benaderen (inclusief alle diensten), maar kunnen er toch afwijkingen zijn omdat de verzekering of brandstof bij een andere leverancier wordt afgenomen. Ook door de CO2-taks kan de leaseprijs van de bestelling verschillen van de goedgekeurde offerte.

Wil je een correct overzicht van de finale leaseprijs inclusief alle diensten, contacteer dan je vlootverantwoordelijke.

In het scherm met de samenvatting van de offerte - "Detail van de offerte" - zie je in het vak "Prijs wagen" ook de "Nettoprijs excl. btw" staan. Vergelijk die met de nettoprijs excl. btw op je dealerofferte. Die twee prijzen moeten gelijk zijn.

Is dat niet het geval, kijk dan je offerte in KBC MoveSmart opnieuw na en vergelijk de details met je dealerofferte.