Fraude? Meld het ons meteen
Bij (vermoeden van) fraude is het belangrijk dat je meteen contact opneemt met KBC Secure4u, onze fraudedienst. Dat kan 24/7 door te bellen naar 016 432 000.
Wanneer bellen naar KBC Secure4u?
- Je merkt een overschrijving op die niet door een medewerker werd uitgevoerd.
- Je voerde bedrijfsgegevens in op een verdachte website.
- Je gaf telefonisch gegevens van een medewerker door aan een onbekende.
- Je ontvangt een herinnering tot betaling van een factuur dat je al een paar weken geleden hebt betaald.
- Je deed een overschrijving op vraag van een onbekende.
- Je installeerde software die iemand toelaat om controle te krijgen over je toestel.
- Je smartphone of tablet van het bedrijf werd gestolen of is verloren
- Je deed een overschrijving op vraag van een onbekende.
- Je gaf iemand je betaalkaart en/of een toestel waarmee je je bankzaken regelt.
- Je ontving onverwacht een sms over de activatie van KBC Mobile.
- Je smartphone of tablet werd gestolen of is verloren.
- ...
Is bellen naar KBC Secure4u dan zo belangrijk?
Ja! Om de fraude zo snel mogelijk te stoppen, blokkeren we meteen je rekening(en) en de toepassingen waarmee je je bankzaken regelt. Door meteen in te grijpen, verhogen we ook de kans dat we verdwenen geld kunnen recupereren.