Vraag je gratis KBC-Kredietkaart aan


  • Doe betalingen meteen of spreid ze
  • Wereldwijd betalen en geld afhalen
  • Voeg het optionele en betalende Reispakket toe
Vraag je kredietkaart aan in KBC Touch
Nog geen klant? Open eerst een zichtrekening
  • Doe betalingen meteen of spreid ze
  • Wereldwijd betalen en geld afhalen
  • Voeg het optionele en betalende Reispakket toe
Vraag je kredietkaart aan in KBC Mobile
Nog geen klant? Open eerst een zichtrekening

Kredietkaart vóór, tijdens en na je vakantie

Of je nu kiest voor een vroegboekvakantie of een lastminute: de KBC-Kredietkaart is jouw ideale reisgezel. Helemaal met een gerust hart op reis gaan? Geniet extra bescherming met het Reispakket:

  • Optioneel verzekeringspakket bij je KBC-Kredietkaart
  • 7,00 euro per maand
  • Inclusief 3 verzekeringen: Reisannulering, Dringende aankopen bij vertraging bagage en Franchise schade aan je huurvoertuig
Voeg je Reispakket toe

Lees zeker de informatiedocumenten voor je toetreedt tot de verzekering. Je vindt de informatiedocumenten onderaan deze pagina.

Over de KBC-Kredietkaart en het Reispakket

De KBC-Kredietkaart is gratis bij zowel een KBC-Basisrekening als KBC-Plusrekening.

Kies het maximale bedrag dat je maandelijks wilt kunnen uitgeven. Let wel, je limiet moet eerst goedgekeurd worden.

  • Betaal vlot bij handelaars over de hele wereld dankzij het Mastercard-netwerk.
  • Betaal overal online met je smartphone of desktop. Of je nu online shopt, een reis boekt, tickets reserveert of een abonnement afsluit. Met je KBC-Kredietkaart heb je zo betaald.
  • Haal wereldwijd geld af aan bankautomaten.

Wat je betaalt met je kredietkaart, gaat normaal gezien de volgende maand in één keer van je rekening. Wil je de mogelijkheid om je uitgaven over verschillende maanden terug te betalen? Koppel dan een KBC Flex Budget aan je KBC-Kredietkaart. Dat is een extra geldreserve die je terugbetaalt op je eigen tempo. Je betaalt dan enkel interesten op het openstaand bedrag.

Het Reispakket (7,00 euro/maand) is een optioneel en betalend verzekeringspakket bij je KBC-Kredietkaart. In het pakket zitten 3 verzekeringen die je extra bescherming bieden, zodat je met een gerust gevoel kunt boeken en vertrekken.

Wat is wel/niet verzekerd?

Reisannulering
Wel verzekerd: de vergoeding van je kosten bij reisannulering of -onderbreking zijn gewaarborgd, met een maximum van 10.000 euro per verzekeringsjaar voor alle verzekerden samen.

Niet verzekerd: zakenreizen, vervoer dat niet dient om van en naar de vakantiebestemming te gaan,...

Franchise schade aan je huurvoertuig
Wel verzekerd: deze verzekering vergoedt de franchise als die minstens 100 euro bedraagt. De maximale vergoeding is 2.500 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar.

Niet verzekerd: aanhangwagens, professionele doeleinden,…

Dringende aankopen bij vertraging bagage
Wel verzekerd: deze verzekering dekt extra kosten die gemaakt moeten worden bij vertraagde bagage en die niet door de luchtvaartmaatschappij worden vergoed. Bagage meer dan 4 uur te laat: maximaal 250 euro per reis voor alle verzekerden. Bagage meer dan 48 uur te laat: 500 euro per reis voor alle verzekerden.

Niet verzekerd: aankopen die worden vergoed door de luchtvaartmaatschappij, wanneer je je bagage niet afhaalt,…

Lees zeker de informatiedocumenten voor je toetreedt tot de verzekering. Je vindt de informatiedocumenten onderaan deze pagina.

Voeg het Reispakket toe in KBC Mobile:
  1. Tik op 'Mijn KBC'
  2. Tik op je KBC-Kredietkaart onder 'Betaalmiddelen'
  3. Tik op de 3 puntjes rechtsbovenaan
  4. Tik op 'Bekijk pakketten' onder 'Pakketten' of tik op 'Beheren' als je al een pakket hebt toegevoegd

Koppel het Reispakket minstens 24 uur vóór het boeken van je vakantie aan je kredietkaart.

Ben je in het bezit van een Mastercard Silver, Gold of Platinum? Dan hoef je niets te doen en kun je je huidige kaart gewoon blijven gebruiken. Tussen april 2024 en december 2025 nemen we contact met je op om je huidige kaart te vervangen door de nieuwe KBC-Kredietkaart en vertellen we je hoe je dat precies doet. Heb je hierover nog vragen? Dan kun je contact opnemen met KBC Live.

Vraag je kredietkaart aan in KBC Touch
Nog geen klant? Open eerst een zichtrekening

Ben je nog geen klant?

  1. Download KBC Mobile
  2. Open een KBC-zichtrekening
  3. Vraag je kredietkaart aan
Download KBC Mobile
Liever via KBC Live of een KBC-kantoor?

Lees zeker deze informatiedocumenten voor je toetreedt tot de verzekering

Goed om te weten

De KBC-Kredietkaart is een kredietkaart met als kaartuitgever: KBC Bank NV, met zetel in Havenlaan 2, 1080 Brussel, België. BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel, FSMA 026 256 A.

Het KBC Flex Budget is een kredietopening van onbepaalde duur met de KBC-Kredietkaart als bijkomend kredietopnemingsmiddel.

Kredietgever en kaartuitgever: KBC Bank nv. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kaartaanvraag of kredietaanvraag door KBC Bank nv.

Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde waarborgen. Deze waarborgen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).

Het Reispakket is een verzekering die werd gesloten door KBC Bank bij KBC Verzekeringen. Je hebt enkel recht op vergoeding als je bij het reserveren en betalen van het reiscontract of huurcontract van het huurvoertuig al bent toegetreden tot deze verzekering en je op het moment van het schadegeval de toetreding nog niet hebt opgezegd. Je moet dus ononderbroken in het bezit zijn geweest van een actieve kredietkaart en toegetreden blijven tot dit Reispakket.

De verzekering eindigt van rechtswege wanneer het contract tussen KBC Bank nv en de verzekeraar wordt stopgezet.

Elke kredietkaarthouder kan op ieder moment beslissen of hij wil toetreden tot het Reispakket. De verzekeringsdekking start op het eerste uur van de dag volgend op de toetreding. De verzekeringsperiode duurt minstens 1 jaar. Uittreden kan, na deze periode, op elk moment door het digitale proces in KBC Mobile te doorlopen of door de stopzetting te laten registreren in een KBC-kantoor.

De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-kantoor of op www.kbc.be/kredietkaart. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming van de verzekeraar. De volledige lijst met uitsluitingen is terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Je tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt voor klachten. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement,  Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94 of bij ombudsman@ombudsfin.be, www.ombfin.be. Bij klachten over de verzekering kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.bewww.ombudsman-insurance.be. Je behoudt evenwel steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.