c warning
Er liep iets mis. De pagina is tijdelijk onbeschikbaar.

Beste private banker van België voor de tiende keer

Euromoney, de vooraanstaande Londense financiële uitgever, reikte op 27 maart de awards uit voor de privatebanking-sector. Deze uitreiking werd bijgewoond door de beste private banks van de wereld. KBC was ook van de partij en kon twee mooie prijzen in de wacht slepen.

Al voor de 10de keer beste private bank van België

Ook dit jaar wees Euromoney de award voor beste private bank van België toe aan KBC Private Banking. Het ingestuurde dossier met de kerncijfers, de evolutie en de uitbreiding van onze services werd duidelijk gesmaakt door de internationale jury. Vervolgens werd ook de tweede ronde, een diepte-interview, succesvol doorlopen. Het resultaat is de bekroning tot best private bank van België. Tellen we de awards van de voorbije jaren op, dan winnen we maar liefst voor de tiende keer.

Deze zegereeks danken we aan de constante vernieuwing en de uitbreiding van onze services de afgelopen jaren: het Private Plan, de vastgoedservice, de kunstservice en de service voor ondernemers om er maar enkele te noemen. De achterliggende idee hiervoor is dat we het volledige vermogen van onze klanten bekijken, van hun privébeleggingen tot het bedrijfsvermogen en van kunst tot vastgoed. Deze globale kijk kunnen we als grootbank ook waarmaken, net omdat we van vele markten thuis zijn. Denk maar aan KBC als bedrijfsbankier, asset manager, beurshuis en verzekeraar. Door deze expertises in te zetten voor onze privatebanking-klanten hebben we een streepje voor en dat heeft ook de jury opgemerkt. De langetermijnvisie om niet alleen naar beleggingen te kijken binnen het privatebanking-métier, maar veel ruimer naar het volledige vermogen, heeft samen met onze sterke digitale toepassingen gezorgd voor deze lange reeks overwinningen.

Beste Belgische private bank voor digitale oplossingen

KBC Private Banking behaalde tijdens de uitreiking nog een tweede award, die van beste Belgische private bank voor digitale oplossingen. Niet te verwonderen omdat heel wat investeringen op digitaal vlak tot concrete realisaties voor klanten hebben geleid. Zo werd de spits afgebeten door een beleggingsadvies op maat dat volledig digitaal en al vóór het gesprek toekomt bij de klant in KBC Mobile of KBC Touch. De klant kan het advies dus nog voor het gesprek raadplegen, zodat hij er goed voorbereid aan kan beginnen. Dat maakt het gesprek kwalitatiever: meer in de diepte en beter aansluitend bij de motivatie van de klant. Met het digitale portefeuille-advies kunnen we snelheid nemen. We moeten niet meer wachten op een fysiek gesprek en kunnen dus veel proactiever aan de slag. We zijn niet meer gebonden aan agenda’s om het adviesmoment te bepalen, maar wel aan wat er gebeurt op de financiële markten. Nog een troef is het gebruiksgemak. Pen, papier en een verplaatsing zijn niet langer nodig voor de ondertekening van beleggingsorders. Klanten kunnen het advies goedkeuren met een druk op de knop, waarna de orders bijna onmiddellijk in de markt worden gezet.

Heel wat vernieuwingen dus die zorgen voor een bredere kijk op het totale vermogen van onze klanten. We zijn nu echt in een wereld aanbeland waar persoonlijke contact en digitale service elkaar versterken. Dat we de award tienmaal wonnen danken we aan deze unieke langetermijnvisie. Want éénmaal winnen is geen kunst. Tienmaal wel.

 

“Voor de tiende keer op rij ... een jubileum dat we graag opdragen aan alle collega’s van KBC Private Banking. Het zijn tenslotte zij die u de beste service bieden en zich continu flexibel opstellen om aan uw noden en verwachtingen tegemoet te komen. Een boeiende maar niet te onderschatten opdracht die we erg op prijs stellen. Bedankt voor uw vertrouwen in ons.”

Anne Van Oudenhove en Marc Smet, directie KBC Private Banking
 

U mag dit nieuwsbericht niet beschouwen als een beleggingsaanbeveling of als advies.