Alle voordelen op een rij
- Overtypen van betalingen in Internet Banking hoeft niet meer
- Al je facturen op één veilige plaats, zonder zoeken en zonder spam
- Minder papier = minder kantoor- en archiefruimte
- Minder papier is beter voor het milieu
- Overtypen van facturen in de boekhouding hoeft niet meer
1. Overtypen van betalingen in Internet Banking hoeft niet meer
Een factuur in Zoomit is een vooraf ingevuld betaalformulier in online banking. De factuur betalen doe je dus snel en eenvoudig. Zo vermijd je fouten en hou je meer tijd over voor nuttige taken. Zoals je onbetaalde verkoopfacturen behandelen of je kasplanning optimaliseren.
Gebruik je Isabel 6? Dan verhoog je je efficiëntie nog verder. Hoe? Door betalingen en rekeninginformatie direct uit te wisselen tussen je boekhoudpakket en Isabel 6. Dankzij een efficiënter betaalproces profiteer je gemakkelijker van financiële kortingen –zoals die voor contante betaling.
2. Al je facturen op één veilige plaats, zonder zoeken of spam
Zoomit levert je facturen af in je streng beveiligde online banking-toepassing. Je bent zeker van de afzender en alleen jij hebt toegang. Zoomit is dus veiliger dan papier. Nog een pluspunt: je facturen geraken niet verloren in je spamfolder. Jij bent overigens de enige die toegang heeft tot dat online archief. Degenen die je de facturen via Zoomit bezorgen, zien niet welke andere documenten je bewaart.
3. Minder papier = minder kantoor- en archiefruimte
Minder papier ontvangen, minder kopies nemen voor interne doeleinden. En je hebt meteen minder kantoorruimte of archiefruimte nodig. Documenten bewaar je op pc, met een goede back-up als archief. Zo maak je ruimte vrij voor nuttige zaken.
4. Minder papier is beter voor het milieu
Werken met online facturatie is ook gewoon ethisch en maatschappelijk verantwoord. Je verkleint de papierberg en dat is beter voor het milieu.
5. Overtypen van facturen in de boekhouding hoeft niet meer
De meeste boekhoudpakketten kunnen de elektronische factuur (XML-formaat) rechtstreeks inlezen. Zo vermijd je fouten en heb je tijd over voor waardevolle taken, zoals controle van de leveranciersfacturen en optimalisatie van de aankooppolitiek.
En wat als ik zélf elektronische facturen wil sturen?
Voorlopig kunnen enkel bedrijven die meer dan 2.500 facturen per maand versturen hiervan gebruik maken.