
Fraude? Meld het ons meteen
Bij (vermoeden van) fraude is het belangrijk dat je meteen contact opneemt met KBC Secure4u, onze fraudedienst. Dat kan 24/7 door te bellen naar 016 432 000.
Wanneer bellen naar KBC Secure4u?
- Je merkt op dat iemand cashgeld afhaalde of een betaling deed die je niet zelf uitvoerde.
- Je voerde persoonlijke gegevens in op een verdachte website.
- Je gaf telefonisch persoonlijke gegevens door aan een onbekende.
- Je deed een overschrijving op vraag van een onbekende.
- Je gaf iemand je betaalkaart en/of een toestel waarmee je je bankzaken regelt.
- Je installeerde software die iemand toelaat om controle te krijgen over je toestel.
- Je ontving onverwacht een sms over de activatie van KBC Mobile.
- Je smartphone of tablet werd gestolen of is verloren.
- ...
Is bellen naar KBC Secure4u dan zo belangrijk?
Ja! Om de fraude zo snel mogelijk te stoppen, blokkeren we meteen je rekening(en) en je KBC-apps waarmee je je bankzaken regelt. Door meteen in te grijpen, verhogen we ook de kans dat we verdwenen geld kunnen recupereren.
Is er fraude gepleegd met een zichtrekening van een andere bank? Neem dan zo snel mogelijk contact op met het meldpunt van die bank. De telefoonnummers van alle meldpunten vind je op de website van Febelfin.