Verzekering aankoopbescherming

Nieuwe jas gescheurd? De Verzekering aankoopbescherming dekt de kosten

Verzekering aankoopbescherming

Nieuwe jas gescheurd? De Verzekering aankoopbescherming dekt de kosten

Je zult het altijd zien: heb je net een nieuwe, dure trui gekocht, blijf je met de mouw vasthangen aan de deurklink. Gevolg: een beschadigde trui die je niet meer kunt dragen óf moet laten herstellen – waardoor je nog meer geld kwijt bent.

Beschermd tegen schade

Rok gescheurd toen je opstond van je stoel? Bril kapot omdat je erop ging zitten? Het zijn typische voorbeelden van zogenaamde accidentele schade: schade aan of vernietiging van je aankoop die te wijten is aan een externe oorzaak. Dankzij de Verzekering aankoopbescherming zijn je aankopen beschermd tegen dit soort van schade, tot 90 dagen na de aankoop- of leverdatum.

Beschermd tegen diefstal

Werd je laptop gestolen uit de koffer van je auto? Dan is er sprake van ‘gekwalificeerde’ diefstal, oftewel diefstal die gepaard gaat met braak – zoals het forceren van een slot – of lichamelijk geweld. Ook hier betaalt de Verzekering aankoopbescherming een vergoeding.

Die vergoeding bestaat erin dat de verzekeraar je de herstellingskosten of de nieuwprijs van je beschadigde of gestolen goed terugbetaalt, met een maximum van 3.000 euro per verzekerde kredietkaart per jaar. Als de herstellingskosten hoger zijn dan de nieuwvervangingswaarde, dan wordt de nieuwvervangingswaarde vergoed.

Welke goederen zijn verzekerd?

Een Verzekering aankoopbescherming dekt roerende goederen met een waarde van 50 euro (btw inbegrepen) of meer, die nieuw werden aangekocht met de kredietkaart waaraan deze verzekering is gekoppeld. De aangekochte goederen moeten

  • Nieuw zijn
  • Door een professionele verkoper verkocht zijn
  • En voor privégebruik bestemd zijn

Welke goederen zijn niet verzekerd?

De belangrijkste uitgesloten goederen zijn

  • Geld, deviezen, reischeques, verhandelbare effecten
  • Mobiele telefoons
  • Tweedehands- of gebruikte goederen
  • Sieraden, horloges
  • Bont
  • Kunstwerken

In welke gevallen ben je beschermd?

  • De aankopen moeten minstens voor de helft met een KBC-kredietkaart betaald zijn waaraan deze verzekering gekoppeld is
  • Je moet je kredietkaart nog bezitten op het ogenblik van de schadeaangifte
  • Hou zowel je aankoopbewijs als je kredietkaartafrekening of maandelijks overzicht bij. Deze moet je namelijk voorleggen bij een schadegeval

In welke gevallen ben je niet beschermd?

In sommige situaties komt de Verzekering aankoopbescherming niet tussen. De belangrijkste zijn

  • Opzettelijke schade, toegebracht door de verzekerde zelf of zijn huisgenoten
  • Verlies of onverklaarbare verdwijning
  • Beschadiging tijdens het transport
  • Gewone slijtage
  • Esthetische schade, zoals krassen of deuken

Deze verzekering is gekoppeld aan de KBC-Kredietkaart Silver, Gold en Platinum.

De KBC-Kredietkaart Silver en de KBC-Kredietkaart Gold zijn kredietkaarten met als kaartuitgever KBC Bank NV, met zetel in Havenlaan 2, 1080 Brussel, België, BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel, FSMA 026 256 A.

Het KBC Flex Budget is een kredietopening van onbepaalde duur met de KBC-Kredietkaart Silver, de KBC-Kredietkaart Gold of de KBC-Kredietkaart Platinum als bijkomend kredietopnemingsmiddel.

Kredietgever en kaartuitgever: KBC Bank NV. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kaartaanvraag of kredietaanvraag door KBC Bank NV. 

Check de KBC-Kredietkaart

Goed om te weten

  • De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België. BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC Groep.
  • Je KBC-kantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94
    Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met een klacht over deze reclame richten tot Ombudsfin vzw, North Gate II, Koning AlbertII-laan 8, bus 2, 1000 Brussel, fax 02 545 77 79, e-mail ombudsman@ombfin.be.
  • Met een klacht over de verzekeringen kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.be, www.ombudsman-insurance.be.
    Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
  • Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen. Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
  • De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-kantoor en op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.

Meer info

Verzekering bescherming internetaankopen

Onlineaankoop beschadigd bij levering? De Verzekering bescherming internetaankopen dekt de kosten

Vertraging van je vlucht of een aansluiting gemist?

Reis je regelmatig met het vliegtuig? Deze verzekering betaalt je extra uitgaven terug in geval van vertragingen of overboeking.

Hoe vraag ik online een kredietkaart aan?

Een kredietkaart aanvragen doe je gewoon thuis met KBC Touch, gemakkelijk en snel. We leggen je uit hoe.