Je bagage zoek of komt ze later aan?

Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor dringende aankopen

Je bagage zoek of komt ze later aan?

Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor dringende aankopen

Komt je bagage later aan op de luchthaven en moet je daardoor nieuwe kledij kopen? Geen zorgen, deze verzekering betaalt de dringende aankoop van de noodzakelijke vervangkledij terug tot een bepaald bedrag.

Wat wordt er gedekt?

Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor de dringende aankoop van de noodzakelijke vervangkledij en toiletartikelen die niet door de vervoersmaatschappij betaald worden als die aankoop het gevolg is van de vertraagde aflevering van je bagage.

De verzekering geldt voor reizen met een buitenlandse reisbestemming.

Wanneer ben ik gedekt?

Vergoeding
  • Bagage meer dan 48 uur te laat: tot 500 euro voor het hele reisgezelschap
  • Bagage meer dan 4 uur te laat: tot 250 euro voor het hele reisgezelschap
Belangrijkste voorwaarden
  • Je moet je reis betaald hebben met een KBC-betaalmiddel
  • Je moet de dringende aankopen betaald hebben met de KBC-Kredietkaart Platinum
  • Je moet je aanvraag ondertekend hebben op het ogenblik dat je de reis boekt.
Belangrijkste uitsluitingen

De verzekering geldt niet

  • Als de bagage niet werd opgehaald 
  • Voor chartervluchten
  • Voor bagage die niet bij het vertrek in beheer is gegeven aan de vervoerder of die te laat werd ingecheckt

Deze verzekering is gratis en optioneel. Om op de dekking een beroep te kunnen doen, moet je zijn toegetreden tot deze verzekering.

Deze verzekering is gekoppeld aan de KBC-Kredietkaart Platinum.

Check de KBC-Kredietkaart

Goed om te weten

Opgelet: lees de algemene voorwaarden van deze verzekering om de exacte draagwijdte te kennen: Reglement en algemene voorwaarden verzekeringen Platinum.

  • De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België. BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC Groep.
  • Je KBC-kantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94.
    Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met een klacht over deze reclame richten tot Ombudsfin vzw, North Gate II, Koning AlbertII-laan 8, bus 2, 1000 Brussel, ombudsman@ombudsfin.be.
    Met een klacht over de verzekeringen kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.be, www.ombudsman-insurance.be.
    Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
  • Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen.
  • Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
    De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-kantoor en op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.

Meer info

Vragen over betalen

In de rubriek betalen vind je alle antwoorden met betrekking tot zichtrekeningen, (krediet)kaarten, zelf bankieren en andere extra diensten.
Vragen over betalen

Starten met KBC Mobile

Beheer je rekeningen met je smartphone: eenvoudig, veilig en waar en wanneer je wilt.
Starten met KBC Mobile

Zo overleef je een dure maand

Met deze oplossingen kun je je uitgaven spreiden
Zo overleef je een dure maand

Je rekening omschakelen?

Kies zelf de rekening die het beste bij je past. Je rekening omschakelen doe je gemakkelijk in KBC Mobile of KBC Touch.

Je rekening omschakelen?