Koop je huis zonder zorgen
Denk je erover om een huis, appartement of bouwgrond te kopen? Of misschien help je wel iemand bij de zoektocht? Dan weet je waarschijnlijk wel al dat er veel bij komt kijken. Misschien loop je telkens net je droomhuis mis of weet je niet precies wat financieel haalbaar is. Wij zorgen dat jij zonder zorgen de weg vindt naar je nieuwe woning.
- Vind je droomwoning bij onze partner Immoscoop
- Check hoeveel je kunt lenen voor je woning
- Bescherm je woning met de juiste verzekering
De start van je zoektocht
De vastgoedmarkt kan soms ingewikkeld zijn, vraag maar aan iemand die net een huis of appartement heeft gekocht. De markt is voortdurend in beweging en je bent niet de enige die op zoek is naar je droomhuis. Dat maakt het hele koopproces vaak uitdagend.
Er zijn ook heel wat dingen waarmee je moet rekening houden als je op zoek bent naar je nieuwe thuis. Wat is je budget? Waar wil je wonen? Wil je een huis, appartement of bouwgrond? Welke verzekeringen moet je in orde maken?
Misschien weet je niet goed waar je moet beginnen. We helpen je graag van a tot z! Met KBC Mobile regel je het allemaal: van het vinden van een droomwoning tot de financiering en bescherming ervan. Een huis kopen, maar dan zonder gedoe.
Zo helpt KBC je met je huis te kopen
Vind jouw droomwoning op Immoscoop
Je eerste stap? Scroll door Immoscoop! Daar vind je je droomwoning nog voor het op andere immosites staat.
Makelaars plaatsen zelf rechtstreeks de woningen op het Immoscoop-platform. Soms als ‘Immoscoop only’-pand. Dat betekent dat de woning nog nergens anders te zien is. Je krijgt dus een voorsprong op andere huizenzoekers. Er staat ook bij hoe lang het zoekertje nog exclusief op Immoscoop te zien is.
Bewaar daarna je favoriete panden of maak een zoekprofiel aan. Zo krijg je meteen een melding als er een woning online komt die voldoet aan je wensen.
We helpen je graag om de juiste keuze te maken voor je hypothecaire lening. In onze digitale simulatie kun je eerst zelf je lening simuleren en bekijken wat financieel haalbaar is voor jou. Je krijgt ook een duidelijk antwoord op vragen als: “Hoeveel kan ik lenen? Welke looptijd kies ik best? Neem ik een vaste of een variabele rentevoet?”
Daarna kun je meteen online checken of je lening haalbaar is. Krijg je groen licht en wil je verder gaan met de aanvraag? Dan neemt een woonexpert contact met je op om alles nog eens te overlopen voor je definitieve aanvraag doorstuurt. Zo ben je zeker dat je alles correct hebt ingevuld.
Goed om te weten: Je krijgt in je online simulatie meteen het scherpste tarief. Koop je een energiezuinige woning of ga je energiezuinig renoveren? Dan krijg je nog een extra korting op je rentevoet.
Zorg voor gemoedsrust en maak de juiste verzekering in orde
Schade aan je woning of inboedel, het zal je maar overkomen. Daarom is het belangrijk dat je de juiste verzekering neemt. Een brandverzekering (ook wel bekend als woonverzekering, woonpolis, inboedelverzekering) beschermt je tegen de financiële risico’s bij schade aan je woning door brand, water en natuurrampen. Je krijgt bovendien korting op je rentevoet als je naast je hypothecaire lening ook je brandverzekering bij ons afsluit.
Een familiale verzekering helpt je tegen de financiële gevolgen van schade of nalatigheid door jou of anderen. Of je nu alleenstaande bent of kleine kinderen hebt die kattenkwaad uithalen: een familiale verzekering is een must voor elk gezin.
Meer weten?
Goed om te weten
Juridische informatie
Kredietvorm: hypothecair krediet met onroerende bestemming. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kredietaanvraag door KBC Bank NV. Kredietgever: KBC Bank NV, Havenlaan 2, 1080 Brussel, BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel
Details van de lening op afbetaling
KBC-Woningpolis
De KBC-Woningpolis is een zaakschadeverzekering van KBC Verzekeringen. Lees ook het informatiedocument voor eigenaars op www.kbc.be/brandverzekering voor je de verzekering sluit.
- Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
- De verzekeringen gelden voor 1 jaar en worden stilzwijgend verlengd tenzij opgezegd uiterlijk 2 maanden voor de hoofdvervaldag.
- Je tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt voor je klachten. Als je niet tot overeenstemming komt of als je je polis digitaal hebt afgesloten, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94, tel. 016 43 25 94. Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.be, www.ombudsman-insurance.be.
- Je behoudt evenwel altijd het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.
Je bent verzekerd tegen de risico’s vermeld in de Algemene voorwaarden. Enkele voorbeelden: schade door brand, storm, water, aanrijding. Niet verzekerd: verlies, opzettelijke schade, overstroming, … De volledige lijst met uitsluitingen vind je in de Algemene voorwaarden.
Voor een offerte van de KBC-Woningpolis kun je terecht op onze website of bij je expert Verzekeringen. De KBC-Woningpolis is een product van KBC Verzekeringen NV, een Belgische verzekeraar.
Hier vind je meer informatie
Lees zeker dit informatiedocument voor je de verzekering sluit
Hieronder vind je nog andere belangrijke documenten:
KBC-Gezinspolis
De KBC-Gezinspolis is een aansprakelijkheidsverzekering van KBC Verzekeringen NV.
- Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
- De verzekeringen gelden voor 1 jaar en worden stilzwijgend verlengd tenzij opgezegd uiterlijk 2 maanden voor de hoofdvervaldag.
- Je tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt voor je klachten. Als je niet tot overeenstemming komt of als je je polis digitaal hebt afgesloten, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94, tel. 016 43 25 94. Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.be, www.ombudsman-insurance.be.
- Je behoudt evenwel altijd het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.
Wat is wel verzekerd?
Je burgerlijke aansprakelijkheid in je privésfeer, m.a.w. schade aan iemand buiten je gezin, waarvoor je aansprakelijk wordt gehouden. Blijk jij aansprakelijk te zijn? Dan vergoeden we de persoon die schade heeft geleden. Iedereen die bij je inwoont, is gedekt door jouw gezinspolis. Schade die je dieren aan anderen toebrengen, is ook verzekerd.
Wat is niet verzekerd?
Schade die je veroorzaakt aan jezelf of aan iemand van je gezin. Schade die iemand van je gezin van 18 jaar en ouder veroorzaakt door een zware fout (bijvoorbeeld geweldpleging, diefstal, vandalisme). Schade die iemand van je gezin van 16 jaar en ouder opzettelijk veroorzaakt. Schade door je rijpaarden of door dieren die je als particulier in België niet mag houden. Geschillen als eigenaar of bestuurder van een motorrijtuig dat onderworpen is aan de verplichte motorrijtuigenverzekering.
Vergoedingen en franchise
Lichamelijke letsels vergoeden we tot 30 miljoen euro per schadegeval. Je betaalt geen franchise. Materiële schade is gedekt tot 10 miljoen euro, met een franchise (een deel dat je zelf betaalt) van 250 euro per schadegeval.
Voor een premieberekening van de KBC-Gezinspolis kun je terecht op www.kbc.be, in KBC Touch, in KBC Mobile of bij je expert Verzekeren.
De KBC-Gezinspolis is een product van KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België
BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB
Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (KB 4 juli 1979, BS 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België
Een onderneming van de KBC-groep
Hier vind je meer informatie
Lees zeker dit informatiedocument voor je de verzekering sluit.
Hieronder vind je nog andere belangrijke documenten: