Fysieke toegankelijkheid bij KBC
We willen de toegang tot onze kantoren voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk maken. Ook de bankautomaten moeten bereikbaar en vlot toegankelijk zijn.
Bij KBC streven we ernaar om al onze klanten gelijke toegang te geven tot onze bankkantoren. Dat doel is grotendeels bereikt. Bij elke verbouwing of renovatie zorgen we ervoor dat onze bankkantoren minstens voldoen aan de wettelijke normen voor de toegankelijkheid van ingangen, parkeerfaciliteiten, binnenruimtes, sanitaire voorzieningen, signalering en communicatie.
We proberen het gebruik van onze bankautomaten voor iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Voor mensen met beperkte mobiliteit houden we bijvoorbeeld bij de installatie van de automaten rekening met de beste bedieningshoogte en de juiste plaatsing voor een vrije draaicirkel, nodig voor rolstoelgebruikers.
Blinden en slechtzienden kunnen aan hun kantoor of bij KBC Live vragen om hun rekeninguittreksels in braille te ontvangen. Dat is gratis. Voor hen hebben we ook een verkorte procedure om geld op te nemen aan onze KBC-bankautomaten. Onze kantoormedewerkers helpen graag met deze procedure. Met de komst van de CASH-punten worden onze eigen bankautomaten geleidelijk afgebouwd. Ook die nieuwe CASH-punten zijn bereikbaar en toegankelijk, zodat iedereen geld kan opnemen. In 2025 zullen nog een heleboel nieuwe CASH-punten openen.
Heb je een vraag, opmerking of suggestie over fysieke toegankelijkheid? Neem contact op met accessibility@kbc.be.