Aangekondigde vorst

Preventietips

Aangekondigde vorst

Preventietips

Voorkom vorstschade

  • Laat leidingen van buitenkraantjes leeglopen of installeer vorstvrije buitenkranen
  • Schakel je verwarming bij afwezigheid nooit volledig uit
  • Stel thermostaatkranen op radiatoren nooit lager in dan de vorststand (aangeduid met een sterretje)
  • Breng isolatie aan rond kranen en leidingen in onverwarmde ruimtes (kelder, zolder, garage, …) en controleer jaarlijks die isolatie
  • Probeer bevroren leidingen nooit met een open vuur te ontdooien, maar wel met hete lucht (haardroger), warme doeken of warm water. Als dat niet helpt, vraag dan hulp aan een loodgieter
  • Weet waar de hoofdkraan van de waterleiding staat, zodat je die bij een lek onmiddellijk kunt afsluiten
  • Verlucht je woning nooit langer dan 20 minuten. Anders koelt de woning te sterk af
  • Laat binnendeuren open zodat de warme lucht kan circuleren

Wist je dat Kate je ook kan helpen om schade aan te geven?

Heb je schade aan je woning en wil je die aangeven? Vraag dan aan Kate: ‘Ik wil schade aangeven’. Je vindt Kate, je digitale assistent, rechtsboven in KBC Mobile.

Stel je vraag

Schade aangeven

Soms helpen de voorzorgsmaatregelen niet en ontstaat er toch schade. Dan is het vooral belangrijk dat je zo snel mogelijk aangifte doet.

1. Schade aangeven met KBC Mobile of KBC Touch

KBC Mobile

1. Meld je aan in KBC Mobile
2. Tik onderaan op ‘Mijn KBC’
3. Ga naar ‘Verzekeringen’
4. Tik op de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven
5. Tik op ‘Schade aangeven’
6. Start een nieuwe aangifte

KBC Touch

1. Meld je aan in KBC Touch
2. Klik op ‘Contact’
3. Klik op ‘Schade aangeven en opvolgen’

2. Aangifte doen via je agent of ons callcenter

  • Via je KBC-verzekeringsagent
    Je vertrouwde KBC-verzekeringsagent helpt je graag bij de opening van je schadedossier en de verschillende stappen in de schadeafhandeling. 
    Zoek  je KBC-verzekeringsagent.
  • Via ons callcenter: 
    Kun je je KBC-verzekeringsagent niet bereiken of heb je naar aanleiding van je schadegeval onmiddellijk en dringend bijstand nodig, dan kun je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terecht bij ons callcenter

Hoe zorg je voor een snelle afhandeling?

Bezorg ons zo snel mogelijk alle nuttige informatie omtrent:

  • de omstandigheden
  • de betrokken partijen
  • de beschadigde objecten
  • de gekwetste personen

Zware regenval

Je huis beschermen tegen wateroverlast en waterinsijpeling.

Stormschade?

Meld het aan Kate in KBC Mobile, of aan je KBC-verzekeringsagent.