KBC Corporate Banking gaat mee met zijn klanten, ook over de grenzen heen. Daarvoor heeft KBC een buitenlands netwerk opgebouwd. Wat vindt een bedrijf als Cartamundi belangrijk wanneer het over de grenzen groeit?
Slim ontworpen netwerk
Wim Eraly, algemeen directeur KBC Corporate Banking:
“Zonder een internationaal netwerk kun je de Belgische midcaps onvoldoende ondersteunen wanneer ze naar het buitenland trekken. We zijn bewust enkel daar aanwezig waar het voor de Belgische bedrijven het meest relevant is. Met vestigingen van New York over Europa tot in Shanghai, zijn we lokaal aanwezig op 7 van de 10 belangrijkste Belgische exportbestemmingen.
Door dat slim ontworpen netwerk kunnen we onze Belgische klanten een veel betere service verlenen. Want onze teams in die buitenlandse vestigingen staan uitsluitend ten dienste van onze bedrijven. Ze kunnen dus een beroep doen op de lokale expertise ginder, maar hoeven zich daar niet opnieuw voor te stellen, want we kennen hen al van hier.”
Over de grenzen
Een goed voorbeeld van zo’n Belgisch bedrijf dat internationaal groeit en daarbij kan rekenen op KBC is Cartamundi, de grootste producent in de wereld van kaart- en bordspelen. Hier kunt u naar de korte reportage van Kanaal Z kijken, waarin Cartamundi zelf uitlegt wat het belangrijk vindt qua service nu het over de grenzen groeit.