Hoe kan ik online bankieren en wat zijn de mogelijkheden?

Hoe kan ik online bankieren en wat zijn de mogelijkheden?

Online banking is voor elke ondernemer verschillend. Tenslotte heeft een kleine zelfstandige andere noden dan een multinational. Van eenmanszaak of kmo tot grote organisatie: online banking biedt voor elk type ondernemer wat wils. Hier ontdek je de mogelijkheden.

Privé- en zakelijke rekeningen gescheiden houden

Doe je met je privérekening een overschrijving voor business doeleinden, dan mag de fiscus deze inkijken. Een mogelijke oplossing: per verrichting aanduiden of die voor je onderneming of jezelf gebeurde. Alleen kost je dat een hoop tijd en geld.

Je bank biedt je de mogelijkheid om deze rekeningen gescheiden te houden. Bij KBC gaat dat perfect via het KBC-Twin-aanbod, te beheren met KBC-Touch voor Ondernemers. Daar zitten al je professionele en persoonlijke rekeningen in één online pakket. Zo kun je vlot schakelen en tegelijkertijd overzicht bewaren over je financiële informatie. 

Kan dit ook mobiel?

Jazeker. KBC brengt met zijn Mobile Banking applicatie letterlijk kleur in je rekening. Persoonlijke rekeningen worden aangeduid met een aparte kleur. Handig! 

Snel en veilig bankieren

Snel een overschrijving uitvoeren zonder dat je naar je bankkantoor hoeft te gaan: als ondernemer spaart je dat heel wat tijd uit. Je stelt via online berichten zelfs meteen je vraag aan je bankadviseur. Daarbij verzekeren de banken je steeds van je veiligheid. Want alle handelingen gebeuren in een volledig betrouwbare en secure omgeving.

Kan dit ook mobiel?

Zeker weten. KBC lanceerde hiervoor zelfs een app om elke transactie veilig te valideren. Daarvoor hoef je enkel een werkende internetverbinding te hebben.

Nóg beter samenwerken

Het is mogelijk om meerdere medewerkers te betrekken bij je online verrichtingen. Zo biedt KBC een Online for Business omgeving waarbij elke gebruiker bepaalde machtigingen heeft. Het resultaat? Samenwerken gebeurt écht samen. Zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid van je financiële informatie.

Kan dit ook mobiel?

Zo gaat het in zijn werk: je medewerker voert met zijn persoonlijke toegangscode een betalingsopdracht in via de app, en jij ondertekent het. Dat gaat allemaal via één enkele mobile business applicatie op jullie tablet of smartphone.

Rekeningen bij diverse banken in 1 tool

Stel, je hebt meerdere zakelijke rekeningen bij verschillende banken. Telkens opnieuw aanmelden bij de bank in kwestie? Gelukkig niet. Je bank biedt je een multibancair platform aan waarmee alle rekeningen onder één dak zitten.

Isabel6 maakt het je gemakkelijk om zowel Europese als internationale betalingen beheren. Je kunt zelfs rekeninginformatie exporteren naar je boekhoudpakket.

Kan dit ook mobiel?

Gebruik je de Isabel6-tool van KBC? Dan kun je je rekeninginformatie opvragen via de Isabel Mobile app.

Met KBC Mobile Business Banking onderteken je snel en eenvoudig transacties die eerder via Isabel werden ingevoerd. Door jou of je medewerker. 

Sneller betalingen opvolgen

Je banksaldo raadplegen gebeurt voortaan in real time. Zo volg je nog sneller je betalingen op. Heeft de andere partij een rekening bij dezelfde financiële instelling? Dan staat het geld er meteen op. Moeiteloos én makkelijk. 

Kan dit ook mobiel?

Dankzij diverse mobiele banking applicaties is het opvolgen van betalingen een koud kunstje.

Beleggingen op de voet volgen

Je beleggingen, hoe volg jij ze op? En vooral: hoeveel tijd neemt dat in beslag? Steeds meer beleggers beheren hun portefeuille online. Effecten bekijken, nieuwe orders plaatsen, aparte lijsten maken, … Tegenwoordig gebeurt het allemaal online.

Kan dit ook mobiel?

Aanrader van formaat: de Bolero-app van KBC. Daarmee is elke belegger meteen op de hoogte en onderneemt hij actie waar en wanneer nodig.

Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

  • Automatische betaling via Europese domiciliëring 
  • Minder administratie voor jou
  • Minder administratie voor je klant
Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

Moeten je klanten mobiel kunnen betalen?

Spreek een breed publiek aan en maak het leven van je klanten makkelijker door ze mobiel te laten betalen.
Moeten je klanten mobiel kunnen betalen?

Klantauthenticatie: wat moet je regelen vóór eind 2020?

Betalen op Europese webshops wordt veiliger door het principe van sterke klantauthenticatie. Is je webshop al in orde?

Klantauthenticatie: wat moet je regelen vóór eind 2020?

Mobiel betalen in een webshop? Het kan!

Na de kaartbetalingen komen de smartphonebetalingen. Blijf dus niet achter en ontdek de mogelijkheden.
Mobiel betalen in een webshop? Het kan!