Leadlife: een extra troef in jouw war for talent!
Doe je medewerkers een gratis leadlife Plus-membership cadeau

Welzijn op het werk is belangrijker dan ooit. Want enkel als je medewerkers zich goed in hun vel voelen, loopt het voor je bedrijf op rolletjes. Bij KBC* dragen we graag een steentje bij aan het welzijn van je medewerkers die verzekerd zijn met een KBC Employee Care-product. Welzijn stopt namelijk niet aan de bedrijfspoort. Ook daarbuiten is een optimale levensstijl belangrijk. Voor iedereen.
Daarom bieden we al je aangesloten medewerkers een jaar lang een leadlife Plus-membership aan. Zo hebben ze toegang tot hét all-in one lifestyle platform. En heb jij als werkgever een extra troef in handen in de ‘war for talent’.

Wat is leadlife precies?
Het is niet altijd eenvoudig om te beseffen waarom een gezonde levensstijl zo belangrijk is. En het is nog veel moeilijker om tot actie over te gaan. De verandering van gewoontes die daarbij komt kijken, vraagt tijd, inzet en doorzettingsvermogen. En net daar wil leadlife bij helpen.

- Wetenschappelijk onderbouwde én datagedreven aanpak, met aandacht voor voeding, slaap, stress, beweging, mindset, lichaam en algemene gezondheid
- Inzichten omzetten in actie: interactief op het platform of met een expert bij jou in de buurt
- Alle gegevens bewaar je in jouw persoonlijke kluis, gebundeld in een gebruiksvriendelijke app
De leadlife-app vertelt je hoe je ‘scoort’ voor voeding, beweging, stress en slaap. Het is je ‘applaus’ wanneer je goed bezig bent. Het is je ‘spiegel’ om je bewustzijn te vergroten en je ‘motivator’ om vol te houden.
Wil je je medewerkers laten kennismaken met leadlife?
Daar helpen we je graag mee. Aan de slag gaan met persoonlijk welzijn mag namelijk geen bijkomende werklast creëren. Om het jou en je werknemers makkelijk te maken, hebben we al heel wat handig communicatiemateriaal voor je klaargezet om uit te delen aan je medewerkers die verzekerd zijn met een KBC Employee Care-product:
- Een kant-en-klare e-mail om intern te versturen
- Affiches om in je kantoorgebouwen te hangen
- Een website met alle nodige informatie over leadlife en hoe je ermee aan de slag gaat
Veelgestelde vragen over leadlife
KBC gelooft dat het leadlife Plus-membership een antwoord biedt op een uitdaging waar veel van onze klanten momenteel mee te maken hebben: het aantrekken en op de juiste manier inzetten van hun medewerkers. Het leadlife Plus-membership kan de welzijnsinspanningen op de werkvloer op een toegankelijke manier aanvullen, door je medewerkers rechtstreeks te ondersteunen. Zo willen we jou als 'caring employer' bijstaan.
KBC biedt het leadlife Plus-membership aan als een extra service aan onze bestaande klanten die aangesloten zijn bij een KBC Employee Care-product, zonder dat de aangesloten werknemers daarvoor een bijkomende vergoeding moeten betalen. Alleen als de medewerker kiest voor de extra betalende diensten, zijn er kosten aan verbonden.
We vragen alle rechthebbende medewerkers om te starten op de landingspagina. Via de link in KBC Mobile of door te klikken op de tegel in KBC Mobile kunnen zij hun toegang activeren. Zo controleren we of aan de voorwaarden voor het leadlife Plus-membership is voldaan.
KBC Mobile biedt een breed platform aan voor alle klanten van KBC Bank & Verzekering. Maar daarnaast zijn er ook verschillende interessante diensten waarvoor de gebruiker geen rekening hoeft te openen bij KBC Bank & Verzekering. Zo kunnen verzekerden meerdere functies gebruiken in KBC Mobile (bijvoorbeeld het indienen van een claim voor de hospitalisatieverzekering). KBC Mobile maakt bovendien een eenvoudige toegangscontrole mogelijk, zodat de dienst alleen beschikbaar is voor de rechthebbende klanten en medewerkers.
Nee, je medewerkers moeten geen rekening openen bij KBC Bank & Verzekering om deze service te kunnen gebruiken.
De leadlife-app en het ondersteuningsmateriaal is momenteel enkel beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.
Nee, KBC past op geen enkele manier premies of dekkingen aan op basis van leadlife-data. KBC heeft zelfs geen toegang tot de welzijnsgegevens van je individuele medewerkers of op bedrijfsniveau. Deze gegevens blijven bij leadlife.
KBC rolt de toegang tot de leadlife-diensten gefaseerd uit. Als je medewerkers aangesloten zijn bij een KBC Employee Care-product, ben je in de volgende fase aan de beurt. Neem contact op met je verzekeringsagent of accountmanager voor meer informatie over de verwachte timing.
KBC kan beslissen om het gratis lidmaatschap bij leadlife na één jaar (onder voorwaarden) te verlengen, zonder daartoe verplicht te zijn. KBC behoudt zich ook het recht voor om het gratis lidmaatschap bij leadlife op elk moment stop te zetten, zonder voorafgaande kennisgeving of vergoeding.