Je betaalkaart is defect. Wat nu?

Je hebt 3 mogelijkheden om een nieuwe betaalkaart aan te vragen

  1. Stel je vraag aan Kate
  2. Vraag een vervanging aan in KBC Mobile of KBC Touch
  3. Ga naar je KBC-kantoor

Ook Kate helpt je met de vervanging van je kaart

Een nieuwe betaalkaart aanvragen? Vraag het gerust aan Kate, je digitale assistent in KBC Mobile.

Stel je vraag aan Kate

Kate helpt je meteen verder.
Gebruik je onze app nog niet? Contacteer dan je KBC-kantoor of KBC Live.
We kijken je kaart na en vervangen ze zo snel mogelijk als dat nodig is.

Wanneer krijg ik mijn nieuwe kaart?

Vroeg je om je kaart te vervangen, dan ligt je nieuwe exemplaar binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.

Hoe vraag ik mijn pincode aan?

Heb je een nieuwe KBC-Debetkaart, KBC-Kredietkaart of KBC-Prepaidkaart aangevraagd? Dan ontvang je je nieuwe kaart gewoon thuis. Je hoeft dus niet meer langs te gaan in je KBC-kantoor. Je pincode vraag je op in KBC Mobile of per sms.

Lees hoe je je pincode aanvraagt.

Ben je jonger dan 18?

Vraag dan aan één van je ouders of aan je wettelijke vertegenwoordiger om voor jou een nieuwe kaart aan te vragen.

Wat is de prijs van een nieuwe betaalkaart?

  • Heb je een KBC-Plusrekening?
    Dan is je defecte kaart vervangen gratis.
  • Heb je een KBC-Basisrekening?
    Dan betaal je voor een vervanging van je kaart 9 euro. 

Meer info over de vervanging van mijn debetkaart

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Tik op je defecte debetkaart
  4. Kies 'Blokkeren of vervangen'
  5. Tik op 'Vervang je kaart' en volg de uitleg op je scherm
  1. Open KBC Touch en klik op ' °°° Meer'
  2. Kies 'Debetkaarten'
  3. Klik op je defecte debetkaart
  4. Klik op 'Beheer'
  5. Kies 'Blokkeren of vervangen' en volg de uitleg op je scherm

Ga dan naar je KBC-kantoor. Daar krijg je onmiddellijk een KBC-Go Kaart mee, die je kunt blijven gebruiken tot je nieuwe debetkaart is aangemaakt.

Enkele weken voor de vervaldatum stuurt KBC je automatisch een nieuwe kaart.

Je hoeft niet te wachten tot je je debetkaart ontvangt om ze al te gebruiken. Je kaartgegevens zijn namelijk al beschikbaar in KBC Mobile.

Ook als je een nieuwe debetkaart aanvraagt omdat de vorige gestolen of verloren is, kun je al meteen na je aanvraag je kaartgegevens in onze app opvragen.

Waar vind ik de gegevens van mijn nieuwe debetkaart?

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Scroll naar 'Betaalmiddelen' en tik op je nieuwe debetkaart

Hier kun je meteen ook een betaalmiddel toevoegen om met Google Pay, Fitbit Pay of Garmin Pay te kunnen betalen.

Meer info over de vervanging van mijn kredietkaart

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Kies je kredietkaart onder 'Betaalmiddelen'
  4. Tik op de drie puntjes rechtsboven
  5. Tik op 'Blokkeren of vervangen'

Of vraag het aan Kate

  1. Meld je aan in KBC Mobile
  2. Tik rechtsboven op Kate
  3. Typ 'kaart vervangen'

Kate helpt je meteen verder.

Gebruik je onze app nog niet? Contacteer dan je KBC-kantoor of KBC Live.

We kijken je kaart na en vervangen ze zo snel mogelijk als dat nodig is.