Wat is de verlengde garantie?
Koop je een nieuwe koelkast, laptop of televisie? Dan krijg je daar een wettelijke garantie op. Die garantie voorziet in de herstelling of vervanging van je toestel bij eventuele schade, en dat gedurende 2 jaar na de aankoop. Maar wat als jouw koelkast na die 2 jaar plots dienst weigert? In zo'n geval biedt een Verzekering verlengde garantie soelaas. Deze verzekering geeft boven op de wettelijke 2 jaar nog eens 2 jaar extra garantie op je pas gekochte toestel.
Wie is waarvoor verzekerd?
Met een KBC-Kredietkaart Silver of KBC-Kredietkaart Gold geniet je een verlengde garantie op
- Kleine en grote huishoudelijke apparaten (koelkast, wasmachine, strijkijzer, stofzuiger ...)
- Audio- en televisietoestellen (televisie, dvd-speler, gps, cd-speler ...)
- Doe-het-zelfmateriaal (boormachine, hogedrukreiniger, schuurmachine ...)
Heb je een KBC-Kredietkaart Platinum? Dan geniet je daarbovenop een Verzekering verlengde garantie op computerproducten
- Laptop
- Pc
- Tablet
- Beeldscherm
- Toetsenbord
Wil je zeker weten of jouw meest recente aankoop gedekt wordt door de Verzekering verlengde garantie? Raadpleeg dan deze lijst van verzekerde goederen. Als je toestel niet in deze lijst staat, dan is het niet gedekt.
De garantie geldt ook voor aankopen buiten België.
Verzekerd ja, maar ... onder welke voorwaarden?
Waarop moet je letten als je toestel beschadigd is en je een beroep wilt doen op de Verzekering verlengde garantie?
- Je aankoop moet minstens voor de helft betaald zijn met je KBC-kredietkaart waaraan de verzekering gekoppeld is
- Je aankoop moet minimaal 50 euro bedragen
- Op het moment dat je aangifte doet van de schade aan je toestel, moet je beschikken over je KBC-kredietkaart
- De schade aan je toestel moet aan een interne oorzaak te wijten zijn
- Houd het kassaticket of de factuur van je aankoop goed bij, want dat moet je kunnen voorleggen bij de schadeaangifte
- Ook je kredietkaartafrekening of het maandelijkse overzicht daarvan moet je kunnen voorleggen
Je kunt een beroep doen op de verzekering zolang je kredietkaart actief is, je de kaartbijdrage hebt betaald en je toegetreden bent tot deze verzekering. Die toetreding is gratis. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
Wat wordt er precies vergoed?
Is je toestel beschadigd en gedekt door de Verzekering verlengde garantie? Dan worden de herstellingskosten vergoed. Overschrijden die kosten het bedrag dat je voor een volledig nieuw toestel moet neerleggen? Dan wordt het bedrag voor een nieuw toestel vergoed, zodat jij je beschadigde exemplaar kunt vervangen.
Wat wordt er niet vergoed?
De belangrijkste uitgesloten risico's zijn
- Opzettelijke schade door de verzekerde of zijn huisgenoten
- Verlies of onverklaarbare verdwijning
- Beschadiging tijdens het transport
- Gewone slijtage
- Esthetische schade (krassen, deuken, enz.)
De belangrijkste uitgesloten goederen zijn
- Geld, deviezen, reischeques, verhandelbare effecten
- Mobiele telefoons
- Tweedehands- of gebruikte goederen
- Sieraden, horloges, bont en kunstwerken
De dekkingsvoorwaarden vind je op onze website. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming van de verzekeraar.
Deze verzekering is gekoppeld aan de KBC-Kredietkaart Silver, Gold en Platinum.
Check de KBC-Kredietkaart
Goed om te weten
- De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC-groep.
- De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-bankkantoor en op www.kbc.be/gold. Alleen de algemene voorwaarden bepalen jouw recht op een tegemoetkoming van de verzekeraar.
- Met klachten over de reclame kun je je wenden tot klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94 of ombudsman@ombfin.be, www.ombfin.be. Bij klachten over de verzekering kun je je wenden tot klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94Â of info@ombudsman.as, www.ombudsman.as.
- Je kunt alleen een beroep doen op de verzekering als je bent toegetreden tot de verzekering. Die toetreding is gratis. Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
- Het Belgische recht is van toepassing.
- Deze verzekering behoort tot de tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
- Voor een offerte kun je terecht bij je KBC-verzekeringstussenpersoon.