KBC is niet alleen een retailbank, maar ondersteunt uw onderneming ook in haar internationale activiteiten. KBC Corporate Banking beschikt daartoe over de internationale expertise, over een slim ontworpen internationaal netwerk en bovenal over de juiste mensen.
Exclusief voor thuisklanten
Belangrijker dan de inplanting, is de focus van die buitenlandse vestigingen. Ze zijn enkel en alleen bedoeld om klanten uit de thuismarkt te helpen. Om die ambitie waar te maken, hebben de buitenlandse vestigingen de ideale schaal. ‘De teams zijn groot genoeg om onze klanten die in hun land actief zijn, de steun te geven die ze nodig hebben’, aldus Wim Eraly, CEO Corporate Banking, ‘maar niet zo groot dat ze een aparte aansturing nodig hebben. Daardoor blijven onze buitenlandse mensen toch op het thuisland gefocust, waardoor we onze klanten een echt geïntegreerd netwerk met korte lijnen aanbieden. Korte lijnen zijn er trouwens niet alleen naar de collega’s in het buitenland, maar ook naar het beslissingscentrum in België. (Meer...)
Uw taal, letterlijk en figuurlijk
Onze collega's spreken uw taal. Niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk: u hoeft zich niet opnieuw voor te stellen, ze kennen uw bedrijf en uw businessmodel al door een nauwe samenwerking met de collega’s in België. Wim Eraly, algemeen directeur KBC Corporate Banking, legt uit: ‘De klant heeft nooit het gevoel dat hij met onze mensen in het buitenland een nieuwe relatie moet opbouwen. Het is gewoon dezelfde relatie die we hier al met hem hebben, die we ginder doortrekken. Of hij nu binnenstapt in Hongkong of in Kortrijk… hij hoeft niet opnieuw uit te leggen wie hij is, wat hij doet en wat hij nodig heeft. De mensen die hem te woord staan, kennen hem al.’
Networking
Wim Eraly, algemeen directeur KBC Corporate Banking: “We willen internationaal aanwezig zijn waar onze thuisklanten dat nodig hebben. We kiezen ervoor niet overal aanwezig te zijn, maar wel dáár waar we onze klanten het meest toegevoegde waarde kunnen bieden. En als we dan ergens een internationale vestiging opstarten, proberen we voor onze klanten daar echt het verschil te maken.”
Onze collega's netwerken met de locale businesscommunity, overheidsdiensten en diplomatieke kringen om uw belangen te verdedigen. Ze zullen uw lasten verlichten door u wegwijs te maken.
Hoe kunnen wij u helpen?
Natuurlijk is een buitenlandse vestiging ook méér dan de kopie van een Belgisch kantoor. Zakendoen in het buitenland is toch net iets anders dan in België. De toegevoegde waarde zit ook in de expertise over het land die aangeboden kan worden. Uw relatiebeheerder helpt u graag bij het maken van de juiste keuzes.